FAQ
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サービス概要
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Q このサービスはどのように運営されているのですか?
『BRUTUS』を発行する株式会社マガジンハウスとの共同事業として、マップ連動型メディアエンジンを開発しているwhitemap社が運営をしています。
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Q このサービスではどのようなコンテンツを閲覧できますか?
『BRUTUS』編集部の独自視点で本誌にて取材・掲載されたフード・旅行・カルチャーなどのオールジャンルのスポット情報を、マップUIで掲載時の記事とともに閲覧することができます(記事は掲載当時のものとなります)。
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Q 提供されるコンテンツはどのくらいの頻度で更新されますか?
月2回発売されるブルータス本誌の掲載スポットやBRUTUS.jpでの取材スポットを、随時このサービスへ反映していきます。また、過去の号についても今後さらに追加を予定しています。
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Q 無料で利用できるコンテンツはありますか?
登録後、最初の1週間は無料トライアル期間として、すべての機能をお試しいただけます。トライアル終了後に継続しない場合は、無料期間内にご自身で解約手続きを行ってください。解約はいつでも可能ですので、安心してお試しいただけます(手続きのない場合、自動更新となります)。
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Q コンテンツのダウンロードは可能ですか?
記事や画像などを端末にダウンロードする機能はありません。オンラインでアプリ上から閲覧いただく形となります。
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料金と支払い
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Q 支払い方法にはどのような種類がありますか?
クレジットカード, Apple Pay, アプリ内課金をご利用になれます。
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Q 領収書の発行は可能ですか?
対応しておりません。
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Q 法人での契約は可能ですか?
メールアドレスをお持ちであれば、法人・個人を問わずご登録いただけます。ただし、複数の方で1つのアカウントを共有する行為は禁止しております。
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登録とアカウント管理
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Q サービスの登録方法を教えてください。
iOSアプリ、WEBサイトから登録できます。
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Q アカウント情報を変更するにはどうすればよいですか?
[WEB]ログイン後、右上のアイコンをクリックし「アカウント設定」から変更できます。
[APP]「Account」タブの中の「プロフィールを編集する」をタップしていただき変更してください。
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Q パスワードを忘れた場合の対処法は?
ログイン画面にパスワードをお忘れの方はこちらというリンクがありますのでそこから変更をお願いします。
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Q 複数アカウントの作成は可能ですか?
一つのメールアドレスで一つのアカウントしか作れません。
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Q アカウントの削除方法を教えてください
[WEB]ログイン後、右上のアイコンをクリックし「アカウント設定」の中に「アカウント削除」があります。
[APP]「Account」タブの中の「アカウントの削除」をタップしてください。 -
Q ログインできない場合はどうすればよいですか?
アプリを一度落とした上でログインを試みてください。
WEBの場合はキャッシュを一度クリアしてみてください。それでもログインできない場合はこちらからお問い合わせください。 -
Q 家族での利用は可能ですか?
家族サービスなどはございませんので、一名につき1アカウントを作成ください。
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Q 利用履歴の確認はできますか?
[WEB]ログイン後、右上のアイコンをクリックし「支払い情報」の中で利用履歴は確認できます。
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Q 退会後の再登録は可能ですか?
可能です。
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利用方法
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Q コンテンツはどのデバイスで閲覧できますか?
webサイト、もしくはiOSデバイスで閲覧可能です。
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Q 同時に複数のデバイスでログインできますか?
できません。
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Q 解約後のデータの取り扱いはどうなりますか?
解約後は全ての情報は閲覧できなくなります。
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Q メール配信を停止したい。
[WEB]ログイン後、右上のアイコンをクリックし「アカウント設定」の中の「通知」をクリックしステータスを変更してください。
[APP]「Account」の設定の中の「通知」をタップしていただきステータスを変更してください。 -
Q オフラインでコンテンツを閲覧することは可能ですか?
オフラインの状況では閲覧は不可能です。
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解約と返金
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Q サービスを解約する方法を教えてください。
[WEBから購入] ログイン後、右上のアイコンをクリックし「支払い情報」を押し、「サブスクリプションをキャンセル」ボタンを押してください。
[APPから購入] Apple Store で自身のアイコンをタップし、アカウント設定内の「サブスクリプション」で当アプリを選択し、キャンセルしてください。 -
Q 解約後も残りの期間は利用できますか?
できます。
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Q 返金ポリシーについて教えてください。
いかなる場合も個別の返金には対応しかねます。
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サポートと問い合わせ
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Q 問い合わせ先の連絡方法を教えてください。
こちらのリンクからご連絡ください。
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Q サポート対応時間を教えてください。
月ー金の10-17時の間となります。基本的には、3営業日以内にお返事させていただきます。
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Q チャットサポートはありますか?
ありません。
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Q 障害情報はどこで確認できますか?
[WEB]ログイン後、右上のアイコンをクリックし「お知らせ」の中でお伝えします。
[APP]「Account」の設定の中の「お知らせ」をタップしていただきご確認ください。 -
Q 電話サポートはありますか?
ありません。
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その他
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Q サービス利用に関する推奨環境を教えてください。
Windows
・Microsoft Edge(最新版)
・Google Chrome(最新版)
・Mozilla Firefox(最新版)
macOS
・Safari(最新版)
・Chrome(最新版)
・Mozilla Firefox(最新版)
iOS
・Mobile Safari(最新版)
Android
・Chrome(最新版)
iOS:15以上
端末:iPhone13以上、iPad Pro 11 inch 3 第三世代、iPad Pro 12.9 inch 第五世代、iPad Air 第五世代、iPad 第九世代、 iPad mini 6 -
Q プライバシーポリシーや利用規約はどこで確認できますか?
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Q アプリのストレージ使用量はどのくらいですか?
約500MB〜1GB
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Q アカウントの引き継ぎは可能ですか?
不可能です。
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Q 不具合の報告方法は?
こちらからご連絡ください。
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Service Overview
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Q How is this service operated?
This service is operated by whitemap Inc., the developer of the map-linked media engine, in collaboration with Magazine House Ltd., publisher of “BRUTUS.”
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Q What kind of content can I access with this service?
You can browse all-genre location content such as food, travel, and culture that were featured in the print magazine “BRUTUS” through a map-based UI, along with the original articles (articles reflect the time of publication).
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Q How frequently is the content updated?
Content is continuously added from locations featured in the bi-monthly BRUTUS magazine and from coverage published on BRUTUS.jp. We also plan to add more content from past issues over time.
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Q Is there any content available for free?
After registering, you will receive a one-week free trial with access to all features. If you do not wish to continue, please cancel during the free trial. You may cancel at any time (your subscription will auto-renew unless canceled).
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Q Can I download content?
No. Articles and images are not available for download. Content can only be viewed online through the app.
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Pricing and Payment
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Q What payment methods are available?
You can pay by credit card, Apple Pay, or in-app purchases.
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Q Can I receive a receipt?
Receipts are not provided.
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Q Can I register as a corporation?
Yes, as long as you have an email address. However, sharing one account among multiple users is prohibited.
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Registration and Account Management
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Q How do I register for the service?
You can register via the iOS app or the website.
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Q How do I change my account information?
[WEB] After logging in, click the icon at the top right and select “Account Settings” to make changes.
[APP] Go to the “Account” tab and tap “Edit Profile.” -
Q What should I do if I forget my password?
On the login screen, click the link for those who forgot their password to reset it.
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Q Can I create multiple accounts?
Only one account can be created per email address.
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Q How do I delete my account?
[WEB] After logging in, click the icon at the top right and go to “Account Settings” > “Delete Account.”
[APP] Go to the “Account” tab and tap “Delete Account.” -
Q What should I do if I can't log in?
Try restarting the app. For the web, clear your cache and try again. If the issue persists, contact us via the support link.
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Q Can I share the service with family members?
No. One account must be used per person.
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Q Can I check my usage history?
[WEB] After logging in, click the icon at the top right and check “Payment Information” to view your history.
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Q Can I re-register after canceling my account?
Yes, you can.
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How to Use
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Q What devices can I use to view content?
Content is accessible via the website and iOS devices.
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Q Can I log in from multiple devices at once?
No, simultaneous logins are not allowed.
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Q What happens to my data after canceling the subscription?
All content will become inaccessible after cancellation.
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Q How do I stop receiving emails?
[WEB] After logging in, go to “Account Settings” > “Notifications” and adjust your preferences.
[APP] Go to the “Account” tab > “Notifications” and change the status.
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Cancellation and Refunds
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Q How do I cancel my subscription?
[WEB] Log in, click the icon at the top right, go to “Payment Information,” and click “Cancel Subscription.” [APP] Tap your profile icon in the Apple Store, go to “Subscriptions,” select the app, and cancel.
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Q Can I use the service until the end of the subscription period after cancellation?
Yes, you can.
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Q What is your refund policy?
We do not offer refunds under any circumstances.
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Support and Contact
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Q How can I contact customer support?
Please contact us here.
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Q What are the customer support hours?
Support is available Monday to Friday, 10:00–17:00. We aim to respond within three business days.
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Q Do you offer chat support?
No, we do not.
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Q Where can I find service disruption updates?
[WEB] After logging in, go to the “Notifications” section via the top-right icon.
[APP] Go to the “Account” tab > “Notifications.” -
Q Do you provide phone support?
No, we do not.
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Other
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Q What are the recommended system requirements?
Windows:
Microsoft Edge / Chrome / Firefox (latest versions)
macOS: Safari / Chrome / Firefox (latest versions)
iOS: Mobile Safari (latest version), iOS 15 or later
Android: Chrome (latest version)
Devices: iPhone 13 or newer, iPad Pro 11-inch 3rd gen, iPad Pro 12.9-inch 5th gen, iPad Air 5th gen, iPad 9th gen, iPad mini 6 -
Q Where can I view the Privacy Policy and Terms of Service?
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Q How much storage does the app use?
Approximately 500MB–1GB
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Q Can I transfer my account to another device or user?
No, account transfers are not supported.
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Q How can I report a bug?
Please contact us here.
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